מאמרים מקצועיים - בלוג WebFocus

כך תכין את את עצמך לבניית אתר קלה ומהירה
31 Mar, 2022
רוב העסקים יודעים מראש שהם לא מומחים בבניית אתרים ולכן את כל הקטע הטכני-מקצועי הם מראש מעבירים לאיש מקצוע מיומן. כך שאת המקום הראשון למעצורים שמונעים מבעלי עסקים את הקמת האתר, תופס עניין כתיבת התוכן. או במילים אחרות, השאלה: מה כותבים? איך מציגים את עצמי ואת השירותים/מוצרים שלי באתר.
03 Jan, 2022
אתרי אינטרנט, מבוססים על מערכת ניהול תוכן, המאפשרת לבעל האתר, ולמנהליו, לעדכן את תכני האתר בכל עת, ומכל מקום, ללא צורך במתכנת או בונה אתרים, כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים. קיימות מערכות ניהול תוכן שונות, המתחלקות ל-2 קבוצות עיקריות: 1. מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח 2. מערכת ניהול תוכן בקוד סגור לכל קבוצה, יתרונות וחסרונות. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות שבכל קבוצה, והן השוואות בין מערכות שונות באותה הקבוצה. במערכות ניהול אתרים בקוד פתוח, ניתן למצוא את הפופולאריים: וורדפרס WordPress, ג'ומלה Joomla, מג'נטו Magento, דרופל Drupal ועוד... (מערכות ניהול אתרים קוד פתוח מובילות בעולם: (חלקן לא תמוכות בעברית) , CushyCMS, SilverStripe, Plone, The Secretary, MODx, dotCMS, Madebyfrog CMS, Composite, Radiant CMS, Concrete5 CMS, Pimcore, Contao CMS, xpression Engine CMS, Pligg CMS, Businesscatalyst, Typo3, Movable Type CMS, LiteCommerce, AxCMS, Contenido CMS, ProcessWire, ImpressPages, Textpattern, Bricolage, Press2Flash, Fork CMS, GoCart, Centurion) במערכות קוד סגור, ניתן למצוא מערכות כגון: e-Shop , Tyco , anova וכמובן, מערכת ניהול האתרים Webfocus . (ועוד רבות אחרות) מערכות ניהול אתרים בקוד פתוח:
כלים לבדיקת מהירות טעינת אתר האינטרנט
30 Dec, 2021
6 אתרי אינטרנט שדרכם ניתן לבצע בדיקות מהירות טעינה לאתר האינטרנט, חלקם מספקים דוחות מפורטים ואף הצעות ליעול ושיפור מהירות טעינת האתר, וחלקם מספק דוח מקוצר, אך ממוקד הנותן תמונת מצב כללית ומספקת.
כלים ואפשרויות - אפליקציות גוגל
30 Dec, 2021
גוגל מציע מגוון רחב של כלים, אפליקציות ואפשרויות, חלקן מוכרות יותר, חלקן מוכרות פחות. ריכזנו כאן עבורכם מגוון כלים שלא מוזכרים בכל מקום ולא זוכים לתשומת לב ראויה.
קידום אתרים (אורגני) באמצעות כתיבה שיווקית – גרסת הטורבו
30 Dec, 2021
כשאומרים לכם קידום אתרים, מה עולה לכם בראש? כשאומרים לכם כתיבה שיווקית, על מה אתם חושבים? נכון, מדובר בשני תחומים הקשורים לאחת מחזיתות השיווק החשובות בעסק שלכם – האתר. שני התחומים לא רק משלימים האחד
בבעלותך דומיין? נא להיזהר מדייגים
30 Dec, 2021
זהירות נוכלים ברשת - בעלי דומיינים מקבלים הודעות, שנראות תמימות ואמיתיות לחידוש הדומיין. חוסר תשומת לב, ומבצעים תשלום ופרטי כרטיס אשראי לגנבים שניצלו את תמימות בעל הדומיין. מאמר המסביר כיצד להיזהר
שלבים בהקמת אתר אינטרנט
30 Dec, 2021
רגע לפני שמקימים אתר אינטרנט, צריך אפיין מה הדרישות, מהם התכנים, לאסוף ולארגן תמונות, תוכן שיווקי, התקשרות עם גורמי צד ג' שונים, התממשקות לסליקה, כתיבה שיווקית, שפה מיתוגית ועוד. במאמר מידע מתומצת...
גלישה אנונימית
30 Dec, 2021
במקרים מסויימים, נרצה לגלוש לאתר מסויים ממחשב אחר, לא מהמחשב שלנו. קיימים אתרים בעיקר בחו"ל, המאפשרים לנו, לגלוש לאתר דרכם, כאנונימיים. כיצד? איך? בדיוק על זה נדבר במאמר.
איך לבקש מלקוחות חוות דעת לעסק בגוגל ?
30 Dec, 2021
הדרך הנכונה והפשוטה לתת קישור לעמוד חוות הדעת לעסק שלכם בגוגל - ללקוחותיכם.
תקנון לאתר האינטרנט - הגנה הכרחית לכל עסק
30 Dec, 2021
מהות התקנון הינה לחייב את הגולש, בהתאם לדרישות חוק החוזים, לקבל על עצמו את הוראות התקנון. גולש הנכנס לאתר שלכם צריך להסכים לאמור בתקנון באופן אקטיבי (באמצעות הקלקה בתיבה מיוחדת, גלילת העמוד...
30 Dec, 2021
אתר פישינג ( Fishing ) הינו אתר אינטרנט המתחזה לאתר אחר, ומנסה "לדוג" את הגולש ולפתות אותו, ע"מ "לגנוב" פרטים, ובדר"כ לעשות בהם שימוש לאחר מכן. בדר"כ, יגיע בדוא"ל הודעה, שחשבונכם עומד להסגר באתר PAYPAL, או שחשבונכם יושהה או ימחק מ FACEBOOK אלא אם כן תכנסו לאתר דרך קישור בגוף הדוא"ל... הקישור יוביל אתכם (הגולשים) לאתר פישינג - אתר שיראה בדיוק כמו האתר אליו חשבתם שאתם נכנסים. אז, תתבקשו להזין פרטים כגון: שם משתמש וסיסמא, ו/או פרטי כרטיס אשראי ו/או פרטים אחרים. ברגע שהכנסתם את שם המשתמש והסיסמא שלכם ב FACEBOOK, לאתר הפישינג שמתחזה לפייסבוק, חשבונכם יפרץ, תוחלף הסיסמא, ולא תהיה לכם גישה אליו. כשמדובר באתרי קניות, כגון: PayPal, Ebay, Alibaba, Amazon ואחרים, אז הסכנה גדולה יותר, ועלולים לעשות שימוש לרעה בפרטי כרטיס האשראי שלכם.  כיצד להתגונן ? קיבלתם דוא"ל עם הודעה חשודה מאתר כלשהו, לדוגמא: EBAY. תסגרו את הדוא"ל, ותכנסו באופן רגיל לאתר EBAY, כמו שאתם רגילים להכנס. תראו שאין שום הודעה על השהייה, סגירת חשבון או בעיה אחרת. כאשר אתם פותחים את האתר אליו קיבלתם קישור בדוא"ל, תסתכלו על כתובת האתר - כתובת ה URL שלו. תוכלו לזהות, שלא מדובר באתר האמיתי (-:
וירוס כופר
30 Dec, 2021
התופעה מוכרת שנים רבות, אך רק לאחרונה, (החל מ- 2014 ואילך) התופעה החלה לצבור תאוצה והפכה למכה של ממש. מהי תוכנת כופר? או וירוס כופר? כיצד אפשר להמנע מלהיפגע? כיצד ניתן לשחזר ולהציל קבצים שנדבקו?
זכויות יוצרים באינטרנט
30 Dec, 2021
מה זה אומר? ממה להזהר? והאם מותר להשתמש בתמונה שמצאתם בגוגל? נעשה לכם סדר בכל מה שקשור לזכויות יוצרים באינטרנט. הכללים מאד ברורים - תשמרו עליהם, ותחסכו מעצמכם תביעה משפטית בגין הפרת זכויות יוצרים.
מה ההבדל בין WP ל WIX ל WEBFOCUS ?
30 Dec, 2021
שאלה זו נשאלת לא מעט, ותמיד מחפשים את ההבדלים בין מערכות ניהול האתרים השונות. מאמר נרחב על ההבדלים בין מערכות הניהול השונות - מאמר אחר שפרסמנו והוא כללי על ההבדלים בין מערכות קוד סגור למערכות קוד פתוח
30 Dec, 2021
נגישות אתרים - הנגשת אתר אינטרנט
30 Dec, 2021
הסרת תוצאות שליליות מבינג BING גם מנוע החיפוש BING (בינג) של מיקרוסופט, בדומה ל Google פרסמו כלי לדיווחים בגין תוצאות חיפוש או תכנים המופיעים במנוע החיפוש ולא אמורים להיות שם. (קראו עוד במאמר על הסרת תוצאות שליליות מגוגל ) "לא אמורים להיות שם..." - כמובן שלדעתו של הגולש ומגיש הבקשה. זה עדיין לא אומר שמיקרוספט יקבלו את הטענה. הכלי של מיקרוסופט לדיווח נקרא: "דווח על חשש ל- Bing", ונמצא בקישור: https://www.microsoft.com/he-il/concern על מנת לדווח על הסרת תוצאות שליליות מבינג, יש קודם כל להרשם למנוע החיפוש והשירותים של מיקרוסופט. אם יש לכם כבר חשבון ב Hotmail או Outlook לדוגמא, זה החשבון. דיווח על תוצאות שליליות ב BING נכנסים לעמוד הדיווח https://www.microsoft.com/he-il/concern מסמנים את "ברצוני לבקש להסיר משהו שראיתי ב Bing מסמנים את התחום אליו קשור התוכן שיש להסיר, ובין היתר: הפרת זכויות יוצרים, ניצול מיני של ילדים, חומר פוגעני, מידע פרטי עליי, יש לי צו משפטי ועוד... מכאן, כל בחירה של נושא, תפתח שאלות נוספות לדיווח הספציפי לאותו הנושא. הסרת תוצאות מעמוד לא עדכני או תוכן שלא קיים בהרבה מקרים, בעלי אתרים לאחר שקיבלו דיווח על כך מגולש או בעליו של תוכן מסויים, מסירים מאתרים תוכן. מנועי החיפוש, ימשיכו להציג בתוצאות החיפוש את אותו תוכן שכבר הוסר, ועל מנת שגם מנועי החיפוש לא יציגו תוכן זה, יש לדווח ולבקש הסרה בכלי המיועד לכך. בקשה הסרת קישורים שבורים (Broken Links) לעמודים לא קיימים, מגישים בטופס בקישור: https://www.bing.com/webmaster/tools/content-removal?rflid=1 מקווה שעזרתי, ולא לפספס מאמרים מקצועיים נוספים מעניינים ושימושיים. 
30 Dec, 2021
חיזוק אתר אינטרנט מוצלח, הינו כזה שבזכותו, הגולש ישאר בו זמן רב יותר מבאתרים אחרים, ולבסוף, יצור קשר לביצוע עסקה עם בית העסק. אתר אינטרנט מוצלח, הינו כזה המציג את העסק ברמה גבוהה ומקצועית, ופונה לקהל היעד שלו, בצורה ממוקדת ונכונה. על מה לשים לב ומהם הדגשים לאתר אינטרנט מוצלח?  הנדסת אנוש חשוב לשמור על הנדסת אנוש, שהיא כלל בסיס לכל אתר אינטרנט - ניווט קל והתמצאות באתר, טקסטים ברורים וקריאים, תמונות ברורות ומתאימות, נגישות ליצירת קשר בקלות ומכל מקום באתר. ידידותיות ל Google ולמנועי החיפוש חשוב לבנות את האתר כך שיהיה ידידותי לגוגל ולמנועי החיפוש. ובין היתר: להקפיד על כותרות נכונות, טקסט נכון ואיכותי, לשמור על בלעדיות ויחודיות בתכנים, להגדיר נכון: MetaTag, Alt, Description, Keyword, קישורים הבנויים נכון, רישום נכון של האתר בכלי Webmaster Tools של Google. תכנים התכנים באתר צריכים להיות ממוקדים, מעניינים, מקוריים ויחודיים. כאלה שישאירו את הגולש באתר, ויעניינו אותו. ככל שגולשים באתר נמצאים זמן רב יותר, כך מנועי החיפוש מדרגים את האתר במיקום גבוה יותר. תמונות עד כמה שניתן, מומלץ להשתמש בתמונות יחודיות ובלעדיות, ולא בתמונות שמופיעות באלפי אתרים אתרים מערכת ניהול תוכן קיימת משמעות רבה למערכת הניהול שהאתר מנוהל דרכה. חשוב שמערכת הניהול תהיה יציבה ומאובטחת ברמה הגבוהה ביותר. ממשק ניהול נוח וגמיש, כזה המאפשר לבעל האתר לעצב ולתכנן את התכנים באתר באופן חופשי, בקלות ובמהירות. חשוב שהמערכת ניהול תהיה גמישה להגדרות SEO. מומלץ וחשוב שהאתר יאוחסן בשרתי אינטרנט אצל אחד מספקי האינטרנט הגדולים בארץ (ולא בחו"ל) חיזוק מילות מפתח וביטויים חשובים מילות מפתח וביטויים חשובים, יש להכניס בשמות העמודים, בכתובות ה URL של העמוד, וב- DESCRIPTION של העמוד. יש לחזור על אותם ביטויים ומילות מפתח גם בתוכן העמוד, וליצור קישורים פנימיים באתר בין עמודים שונים, מתוך ביטויים חשובים ומילות מפתח. בקרוב... טיפים נוספים
שימוש יעיל ואפקטיבי בכרום
28 Dec, 2021
השימוש בדפדפן יכול להיות קל ושימושי בהרבה. כל מה שצריך לדעת - קיצורי מקשים. במאמר, טבלת קיצורי מקשים, שהשימוש בהם, ישפר וייעל משמעותית את הגלישה באינטרנט.
הטמעת מפת גוגל באתר כולל נקודות ציון על גבי המפה
27 Dec, 2021
הטמעת מפת גוגל באתר כולל נקודות ציון על גבי המפה, כלי יעיל במיוחד לאתרים של חברות ועסקים בפריסה ארצית, רשתות חנויות ונקודות חלוקה, וכן כדי להציג מסלול טיול ושימושים נוספים.
איך מסירים תוכן מגוגל ?
25 Dec, 2021
הסרת תוכן מגוגל - קיימות מספר דרכים להסיר תוכן מגוגל, חלקן יעילות יותר וחלקן יעילות פחות. במאמר פרטים וקישורים מתאימים.
טוב שם טוב משמן טוב - מהו סימן מסחר ?
25 Dec, 2021
אנחנו משקיעים משאבים רבים לבידול ומיתוג הסחורה והשירותים שאנו מוכרים – אך לא כולנו נוקטים בפעולות הבסיסיות המתחייבות לשם כך – השקעת זמן ומשאבים בבחירת השם הנכון לעסק, ונקיטת הפעולות הנדרשות להגנה עליו
איך יוצרים קשר עם וואצאפ
25 Dec, 2021
איך יוצרים קשר עם וואצאפ ? יש מספר טלפון? כתובת דוא"ל? טופס יצירת קשר ? במאמר, רשימת הדרכים ליצירת קשר עם וואצאפ, בהצלחה.
איך יוצרים קשר עם גוגל ?
25 Dec, 2021
איך יוצרים קשר עם גוגל ? לא קל, אבל בהחלט אפשרי. גוגל מכוונים את הגולש לכלים אוטומטיים לדיווחים, ולא חושפים באופן בולט וראוי, כתובות דוא"ל, טלפונים, פקס... נעשה סדר, וכל מה שידוע לנו נעדכן במאמר
איך יוצרים קשר עם פייסבוק ?
מאת Gil Dor 24 Dec, 2021
פייסבוק, בדומה לאתרים גדולים אחרים בעולם, מקשים מאד על הגולש, ליצור קשר ישירות עם החברה. אספנו מרחבי האינטרנט, כתובות, טלפונים, מספרי פקס, שמות וקישורים.
24 Dec, 2021
רובנו, המשתמשים במנוע החיפוש גוגל , מכירים את החיפוש הרגיל - רושמים ביטוי או מילה, ונותנים לגוגל לחפש עבורנו ולהציג תוצאות חיפוש. רובנו לא מכירים את האפשרויות השונות, שגוגל מאפשר לנו לחיפוש ממוקד ומדוייק יותר, ולקבל תוצאות המתאימות בדיוק לצרכים שלנו .האפשרויות השונות בחיפוש בגוגל, נקראות: Google Operators . שימוש באופרטורים למשתמש הרגיל חיפוש רגיל בגוגל החיפוש הרגיל אותנו כולנו מכירים. גוגל מציג את כל התוצאות לעמודי אינטרנט המכילים את המילה או הביטוי שאנו מחפשים. אם נחפש ביטוי המורכב לדוגמא משתי מילים, לדוגמא: "הקמת אתרים", גוגל יציג בתוצאות גם עמודים שהמילה "הקמת" נמצא בהם, וגם "אתרים". שתי נקודות (..) משמשות לקבל תוצאות בין שני ערכים. לדוגמא, אני מחפש מצלמה במחיר בין 100 ש"ח ל- 500 ש"ח. השאילתא תהיה: מצלמה 100 ש"ח .. 500 ש"ח חיפוש מתקדם בגוגל שמרו את הקישור, והשתמשו בו לחיפוש מתקדם בגוגל: http://www.google.com/advanced_search חיפוש תמונות מתקדם בגוגל שמרו את הקישור, והשתמשו בו לחיפוש תמונות מתקדם בגוגל: http://www.google.com/advanced_image_search מרכאות כתיבת השאילתא בתוך מרכאות תיתן תוצאת אתרים המכילים את הביטוי המדוייק שבמרכאות. לדוגמא: "הקמת אתרים" OR או | לחיפוש ביטוי זה או אחר. לדוגמא, אם נבקש לחפש את הביטוי שיש או אבן, נכתוב שאילתא: שיש or אבן אפשרי לכתוב גם: שיש אבן סוגריים כאשר נרצה לחפש מילה ומונח נוסף זה או אחר. לדוגמא, נרצה לחפש שיש למטבח, שיש קיסר. השאילתא תהיה: שיש (למטבח OR קיסר) סימן + שאילתא עם הסימן +, תאפשר לקבל תוצאות חיפוש הכוללות מילה גם אם היא חסרת תוכן או משמעות, כגון מילת קישור. בעברית, רוב מילות הקישור הן אותיות. (לדוגמא: עננים וגשם) באנגלית, הסימון + פופולארי יותר. לדוגמא: Rain +and cloud סימן - (מינוס) כאשר אנו מחפשים ביטוי מסויים, ולא מעוניינים שתוצאות ביטוי/מילה אחרת יוצגו, נשתמש בסימן - (מינוס). לדוגמא, אנו מחפשים את הביטוי ירושלים, ולא מעוניינים לקבל תוצאות עבור הביטוי "כותל", נרשום שאילתא: ירושלים -כותל או לדוגמא, אנחנו רוצים לחפש מידע אודות החיה יגואר, אך לא מעוניינים במידע על הרכב יגואר, השאילתא תהיה: יגואר -רכב סימן מקף (-) חיבור מילים הסימן מקף (-) בין מילים בחיפוש - גוגל יבין שיש קשר בין המילים. לדוגמא: שולחן עגול-גדול כוכבית * נועדה לחיפוש מילה שאינה ידועה לנו, שאנו לא זוכרים. לדוגמא, אם נרצה לחפש את "אין כמו יפו בלילות", נוכל להקליד שאילתא: אין כמן יפו * או לדוגמא, כוכבית באמצע המשפט: אין * יפו * סימן ~ מיועד לחיפושים אחרי ביטויים דומים או קשורים. לדוגמא, בשאילתא נרשום ~ספרים שימוש באופרטורים למי שעוסקים ב הקמת אתרים , קידום אתרים ולמשתמש המתקדם Site Operator מאפשר לחפש ביטוי מסויים, בתוך אתר ספציפי. לדוגמא, נחפש את הביטוי צור קשר באתר webfocus.co.il, השאילתא תרשם כך: צור קשר site:https://www.webfocus.co.il Cache Operator משמש למציאת והצגת עמודים שמורים ע"י גוגל. גוגל שומר בזכרון ה Cache שלו את האתרים והעמודים אותו הוא סורק, בדר"כ לתקופה של שבועיים-שלשה. במידה ובאתר מסויים, העמוד עבר עדכון, ניתן בפרק זמן זה, (2-3 שבועות) להעזר בגוגל ע"מ לראות את אותו עמוד בגרסה שלפני השינוי. השאילתא תרשם כך: cache:http://www.ynet.co.il Links Operator רוצים לבדוק אילו אתרי אינטרנט מכילים קישור לאתר מסויים ? לדוגמא, נרצה לבדוק אילו אתרי אינטרנט מכילים קישור לאתר www.webfocus.co.il, נכתוב בשאילתא: links:https://www.webfocus.co.il ניתן לבדוק קישורים גם לעמוד ספציפי באתר, לדוגמא: links:https://www.webfocus.co.il/contact.html FileType Operator משמש לחיפוש תוצאות במסמכים, כגון: Word, Excel, PoerPoint, Pdf ואחרים. לדוגמא, אם נרצה לחפש את הביטוי "ממשלת ישראל" בתוך מסמכי WORD באינטרנט, נבצע את השאילא: filetype:doc ממשלת ישראל (נא לשים לב, לקבצי Word לדוגמא, קיימים סיומות שונות, כגון: doc, docx וכ"ד) Related Operator נבקש מגוגל לחפש עבורנו עמודים הדומים לעמוד מסויים. לדוגמא: related:http://www.facebook.com התוצאה תהיה, קישורים לאתרי רשתות חברתיות, הדומות לפייסבוק. Info Operator גוגל יציג אתרים, המכילים אינפורמציה על עמוד מסויים או אתר מסויים. למעשה, האופרטור info, יכיל קישורים וקיצורי דרך לאופרטורים אחרים, כגון: links, related וכ"ד. אופן השימוש: info:https://www.webfocus.co.il intitle Operator חיפוש ביטוי ב title של עמוד אינטרנט. לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שב-title שלהם, מופיע הביטוי "הקמת אתרים" intitle:"הקמת אתרים" inurl Operator חיפוש ביטוי ב URL (כתובת העמוד) של עמוד אינטרנט. לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שבכתובת ה URL שלהם, מופיע הביטוי "הקמת אתרים" inurl:"הקמת אתרים" inanchor Operator חיפוש ביטוי בעוגן של עמודי אינטרנט. לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שיש בהם עוגן עם הביטוי: books השאילתא תהיה: inanchor:book אופרטורים לחישובים, מתמטיקה, זמנים ומשתנים המרת מטבעות ניתן להציג המרת מטבעות, לדוגמא: כמה שווים 100 ש"ח ביורו ? השאילתא: How much is 100 ILS in Euro המרות מספרים שאילתות המרות מספרים, לדוגמא: המרת מספר לערך הבניארי שלו: in binary 9985 המרת מספר לערך האוקטאלי שלו: 9985 in octal המרת מספר לערך HEX שלו: 9985 in hex זמנים בעולם רוצים לבדוק מה השעה בניו-יורק ? השאילתא בגוגל: time: new york או time in new york מזג אויר Weather רשמו בשאילתא: weather:jerusalem וקבלו את מזג האויר בירושלים המרת מידות רשמו בשאילתא את ההמרה המבוקשת, לדוגמא: 100 רגל במטר מחשבון רשמו בשאילתא את החישוב הדרוש, גוגל יתן את הפתרון. לדוגמא: 2*2+76 המרת מספרים לספרות רומיות השאילתא: 2015 in roman numbers חיפושים בקטגוריות מוגדרות חיפוש בבלוגים לחיפוש ערך מסויים בבלוגים בלבד - נחפש את הערך Nikon D750 . השאילתא תהיה: inblogtitle: nikon d750 מכירים אפשרות נוספת ואופרטור שלא כתבנו אודותיו? נשמח לשמוע ולעדכן (-:
Share by: