מדריך קידום אתרים אורגני

קידום אתרים עשה זאת בעצמך - טיפים וכללים לאתר ידידותי יותר ל-Google

המדריך לקידום אתרים יתן לך כלים בסיסיים להכרות עם עבודת קידום אתרים מקצועי.
טיפים לקידום אתרים הינם רק חלק קטן ממגוון רחב של פעולות שיש לבצע ע"מ להשיג קידום אפקטיבי וממוקד תוצאות, הטיפים מיועדים כמעט לכל אחד שרוצה לקדם את אתר האינטרנט במינימום הוצאות כספיות

.

חשוב לזכור - קידום אתרים מקצועי, הינה עבודה קשה ורבה, הדורשת משאבים רבים ופעולות רבות שאינן מוזכרות כאן.
העקרונות הבסיסיים לקידום אתרים:
 

  • תכני האתר - תוכן האתר צריך להיות מעניין לגולש, ואפקטיבי למנועי החיפוש.
    הביטויים ומילות המפתח צריכות להופיע בתוכן האתר מספר פעמים, ורצוי בהדגשה תוך שימוש באופני הדגשה שונים, החל מסימון BOLD, וכלה בהגדרות h1,h2 וכ"ד.
     
  • רישום במנועי החיפוש - חשוב לרשום את האתר במנועי החיפוש בצורה מלאה, ולהטמיע באתר קוד אימות, וכמובן, לאמת את הקוד מול מנוע החיפוש.
    רישום האתר נעשה בכלים כגון: Google webmaster tools, כלים דומים יש גם במנועי החיפוש Yahoo, Bing ואחרים.
     
  • Title Meta Tag - חשוב למלא את ה MetaTag באתר בצורה נכונה ואפקטיבית.
    ל Title Meta Tag יש משמעות חזקה בקידום האתר והגדרת מילות חיפוש וביטויים רלוונטים.
    מומלץ בכל עמוד ועמוד באתר, לשנות את ה Meta Tag ובמיוחד את ה Title ואת ה- Description.
     
  • ALT - שימוש נכון ב ALT משמעותו "הערה". מומלץ להגדיר ALT לכל תמונה באתר, לכותרות, ולקישורים באתר.
    שימוש נכון ב ALT, יגביר את תוצאות החיפוש לאתרך גם בחיפוש Google Pictures / Yahoo images וכ"ד.
    חשוב להשתמש בפקודת ALT בקישורים נכנסים לאתרך ממקורות אחרים.
     
  • קישורים נכנסים - חשוב לייצר כמה שיותר קישורים נכנסים מאתרים שונים לאתר שלך.
    קישור טוב הוא קישור שמפנה לאתר שלך מתוך מילת מפתח או ביטוי. קישור שנעשה ככתובת האתר שלך פחות אפקטיבי.
    דוגמא לקישור יעיל לאתר העוסק בשיש למטבחים:
    קישור טוב ויעיל: שיש למטבח
    קישור פחות אפקטיבי: www.ShaishOhad.com
     
  • קישורים מאתרים חזקים - גוגל מדרג אתרים בדירוג שנקרא PageRank.  ככל שדירוג האתר, ה PR שלו גבוה יותר, כך האתר נחשב לחשוב וחזק יותר.
    קישורים נכנסים מאתרים בעלי PR גבוה, חזקים ואפקטיביים יותר מאתרים בעלי PR נמוך.
     
  • החלפת קישורים - נהוג להחליף בין אתרים שונים קישורים הדדיים, אך חשוב לא פחות, לבנות את אותם קישורים בצורה נכונה, מתוך מילות מפתח או ביטויים, ועדיף מתוך מאמרים ותוכן, ולא כקישור בודד.
     
  • אחסון האתר - מנוע החיפוש גוגל, מתאים את תוצאות החיפוש לפי אזור מגוריו של הגולש.
    גוגל ממפה את האתרים לרוב ע"פ מיקום השרתים אשר בהם האתר מאוחסן.
    לכן, עדיף ומומלץ לאחסן את האתר שלך בארץ, ולא לאחסן בחו"ל, מבחינת אפקטיביות לתוצאות חיפוש וקידום, אתר הממוקם בחו"ל, קשה יותר לקדם.
     
  • Google Analytics - חשוב להתקין את Google Analytics באתר, ולעקוב אחר הסטטיסטיקות של האתר באופן קבוע.
    בהתאם לסטטיסטיקות, יש לבצע שינויים במילות מפתח, קישורים נכנסים, ביטויים, פרסומים ומסעי פרסום שלך באינטרנט (כגון PPC וכ"ד)
     
  • ממה להמנע - מנועי החיפוש לא אוהבים אתרי פלאש, אתרים שהטקסט מוטבע כחלק מקובץ גרפי באתר, מפונטים לא מוכרים, ומטכניקות וטכנולוגיות שהטקסט אינו טקסט רגיל בשורת הקוד של האתר.
    יש לזכור, גוגל ומנועי החיפוש שואבים את תכני האתר משורת הקוד של האתר, ולא מהויזואליות שלו, כמו שאת/ה רואה את האתר בדפדפן.
     
  • איך לא להענש ?  כן. יש דבר כזה.  מנועי החיפוש יכולים להעניש אתר אם נעשו עבודות קידום מוגזמים, הצפה של מילות מפתח, שכפול אתר (Mirror) וכ"ד.
    כל אלו, יכולים לגרום לתוצאה ההפוכה, ולדחוק את האתר ממנועי החיפוש.
     
  • שימוש נכון ב CSS - השתמשו בקוד CSS חיצוני באתרכם. כך, תקצרו את שורות הקוד באתר, ותהיו יעילים יותר למנועי החיפוש וה SPIDERS שסורקים את אתרכם.
     
  • SITE MAP - תוודאו שיש בשרת האחסון של אתרכם קובץ SITE MAP תקני ועדכני.
    עדכנו את ה SITE MAP במנועי החיפוש, כגון בכלי Google webmaster tools.
     
  • אסור להגזים!  הגזמה עלולה לגרור הענשה והדחקת האתר מתוצאות החיפוש, על כן שמרו על הכללים:
  • לא יותר מ 50 קישורים יוצאים מדף אינטרנט באתר.  מומלץ 7-10 מקסימום ע"מ שהעמוד לא יחשב כדף קישורים ודירוגו ירד.
  • לא לחזור על ביטויים שוב ושוב, יותר מ 5%-7% מסך מילות התוכן של הדף.
  • לא יותר מ 150-200 תווים ב- Meta Description, וב- Meta Keywords. אפשר יותר, אך לא רצוי.
     
  • נפח האתר - אתר אפקטיבי הינו אתר המכיל 5-6 עמודי תוכן ומעלה.
    אתר בעל עמוד תוכן אחד או שניים, קשה יותר לקידום.
     
  • מאמרים - חשוב מאד ואפקטיבי לפרסם מאמרים רבים ברשת האינטרנט, כאשר מכל מאמר, יוצאים קישורים אפקטיביים ורלוונטים לאתר שלכם.
    העדיפו מאמרים בני 350 מילה ומעלה, ולפרסמם באתרים בעלי PR גבוה. ניתן ורצוי לפתוח בלוגים באתרים שונים, ושם לפרסם מאמרים וקישורים.
    ע"מ שתוצאות החיפוש יהיו טובות - פרסמו לפחות 30 ויותר מאמרים לחודש! לא לשכפל את אותו המאמר לאתרים שונים.... גוגל לא אוהב את זה.  קשה לכם לכתוב כזו כמות של מאמרים ?
    דרכנו תוכלו לקבל שירות כתיבת מאמרים לצורך קידום אתרים SEO - צור קשר להצעת מחיר
     
  • מחקר מילות מפתח - הביטויים ומילות המפתח באתרך חשובים. לכן, יש חשיבות לבצע מחקר מילות מפתח, להבין אילו מילים חשובות ואפקטיביות, באילו מילים וביטויים משתמשים המתחרים שלך ואתרים אחרים בתחום, מה התחרות על אותן המילים והביטויים וכ"ו.
     
  • לא לסמוך רק על האינטואיציה שלך, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח ע"מ לא לפספס חיפושים שיכולים להביא את הגולשים לאתרך.
     
  • קישורים רבים לעמודים פנימיים בתחתית עמודי האתר - בחלק מהאתרים אפשר לראות בכל עמודי האתר, באזור ה"באנר התחתון" כמות מרשימה של עשרות רבות של קישורים מביטויים ומילות מפתח לעמודים שונים באתר.
    מדובר בהליך מסוכן ופסול! רישום קישורים אלו נחשב כ"ספאם" ומנועי החיפוש מענישים אתרים אלו.
     
  • תקינות קוד האתר - תוודאו ותדאגו שהאתר שלכם בנוי ע"פ הכללים הנהוגים, תואם לדפדפנים השונים.
    אתרים לא תקניים, הכתובים ע"פ כללים ישנים, אתרי פלאש, אתרים המכילים מסגרות רבות iframe וכ"ו, אתרים אלו קשים יותר לקידום.
    התקן המקובל כיום לבניית אתרים, הינו W3C
     
  • אתרים שומרים שבת - קיימת תופעה של אתרים שומרי שבת, אתרים אלו, בימי שבת וחג סוגרים את הגישה אליהם, ומציגים הודעה בנוסח "האתר סגור בשבת, חזור אליהו החל מצאת השבת" או נוסח דומה.
     
  • פעולה זו גורמת לנזק גדול מאד לאתר! מנועי החיפוש / SPIDERS שסורקים את האתר, מוצאים אותו כאתר לא זמין יותר מ 15%-20% מהזמן, ודירוגו יורד משמעותית.
     
  • כתובת URL של עמוד באתר - צריכה להיות קצרה, וכזו הבנויה מאותם מילים / ביטויים בעברית לצורך קידום, ביטויים המאפיינים את נושא תוכן העמוד.
    לדוגמא, כתובת עמוד כגון:
    http://www.your-domain.co.il/view_picture_heb/?ref=domainname2_tools&BannerID=339798
    אינה כתובת תקינה, זו כתובת ארוכה, ללא מילות מפתח בעברית, וללא שום משמעות למעשה כלפי מנועי החיפוש.
    לעומת זאת, כתובת עמוד כגון: html.שיש-למטבח/http://www.shaishohad.co.il
    הינה כתובת עמוד אפקטיבית וטובה, המעלה את דירוג העמוד והאתר לביטוי "שיש למטבח", "שיש אבן קיסר" וצירופים דומים.
     
  • אתרים רבים מאוחסנים על מערכות ניהול תוכן, או לעיתים ללא מערכות ניהול כלל (אתרים סטטיים HTML או ASP וכ"ד).
    במקרים רבים, ועל אף ההסתייגות והרתיעה הראשונית - עדיף כדאי ומומלץ להקים את האתר מחדש על מערכת ניהול תוכן מקצועית וטובה, כזו שתוכל לעזור ולהקל משמעותית על עבודת קידום האתר.
     
  • דף כניסה לאתר - בעבר, היו נוהגים כחלק מעיצוב האתר, לפתוח את הגלישה בו עם באנר עיצוב, או מצגת פלאש קטנה וכ"ד.
    השם המקצועי לאותם עמודי כניסה היה INTRO.
    עמוד INTRO כזה, גורם המשפיע לרעה על איכות סריקת האתר על ידי מנועי החיפוש, אשר רואים בעמוד הבית של האתר, כעמוד דל, ללא תוכן רב, ובהתאמה, אתר אינטרנט חלש.
    גרוע עוד יותר, באותו עמוד INTRO, לבנות עשרות קישורים בתחתית העמוד לעמודים פנימיים.
    זוהי פעולה שמנוע החיפוש, לא רק שרואה את הדף כמשהו "דל" תוכן, אלא גם מדרג אותו כעמוד ספאם.
     
  • ארגז החול - ביטוי שניתן ע"י מקדמי אתרים וההקהילה בעולם לאפקט בו מנוע החיפוש Google "מעניש" אתר אינטרנט ושולח אותו לשחק קצת בארגז החול.
    בזמן ה"משחק", האתר יופיע במקומות לא ריאלים במנוע החיפוש ו/או ידחק החוצה בכלל ממנועי החיפוש.
    הסיבות רבות ומגוונות - המכנה המשותף - Google זיהה את האתר שלכם כאתר SPAM או כאתר שמתנהג כך.
    איך יוצאים מזה ?
    זמן ה"ענישה" יכול לארוך ממספר שבועות ועד שנה ויותר.
    על מנת לצאת מארגז החול, יש לבצע מספר פעולות:
  • לסרוק את האתר, לחפש שגיאות/תקלות ולבצע אופטימיזציה.
  • לרשום את האתר נכון ב Google webmaster tools, להגדיר site map, robots, וכ"ד
  • להוסיף ולשנות באתר תכנים, לכתוב מאמרים - 2 לשבוע באתר.
  • לייצר קישורים מאתרים חיצוניים לאתר שלכם, בצורה נבונה ומושכלת.
     
  • במקרים חריגים, ישנם בעלי אתרים שמעדיפים לרכוש דומיין חדש עבור האתר שלהם, ולקדם אותו מחדש.
     
  • שיוך שני דומיינים לאתר אחד - להזהר לא לעשות את זה! זה מסוכן.
    גוגל ומנועי החיפוש עלולים לזהות את האתר כאתר משוכפל, ולשלוח אותו לארגז החול - קרי: ענישה.
    מה כן אפשר לעשות ? הפניית דומיין.
    כלומר - לאתר יש דומיין אחד ראשי ופעיל. הדומיין השני, מגדירים אותו, שמי שפונה אליו, יועבר אוטומטית לדומיין הראשי.
Share by: