כך תכין את את עצמך לבניית אתר קלה ומהירה

איך לבנות את האתר שלך, בלי להסתבך ולהתבחבש בדרך


3 הפינות שלא תרצו להיכנס אליהם בדרך להקמת אתר ואיך להימנע מהם כדי לצאת לאור עם אתר



ביקשת פעם לראות את האתר של בעל מקצוע וקיבלת תשובה של: "אין לי עדיין אתר" או "האתר שלי בבניה"?


זה לא עושה רושם הכי הכי.


מצד שני, לצאת עם אתר, דורש בכל זאת השקעה של זמן, כסף ואנרגיה. זה לא משהו שקורה מהיום למחר. אבל זה לא חייב לקחת המון זמן. וגם לא הרבה אנרגיה.

לא משנה אם החלטת להקים אותו בעצמך, או עם בונה אתרים. אם אפילו התחלת את התהליך או לא. הנה 3 נקודות, מתוך הניסיון שלי כמאמנת שיווקית, שיעזרו לך לצאת עם אתר באויר בסופו של יום, בלי להסתבך ולהתבחבש בדרך. כדי שכשישאלו אותך לגבי אתר, יהיה לך מה להראות.



הסיבה הכי נפוצה באתרים שנתקעו בדרך, היא: "אני לא מגיע לזה"

רוב העסקים יודעים מראש שהם לא מומחים בבניית אתרים ולכן את כל הקטע הטכני-מקצועי הם מראש מעבירים לאיש מקצוע מיומן. כך שאת המקום הראשון למעצורים שמונעים מבעלי עסקים את הקמת האתר, תופס עניין כתיבת התוכן. או במילים אחרות, השאלה: מה כותבים? איך מציגים את עצמי ואת השירותים/מוצרים שלי באתר.


לרוב, זה פשוט עניין של סדר עדיפויות. בעלי עסקים עסוקים בשוטף ובדחוף של העסק והם לא מקדישים זמן גם לחשוב של העסק - במקרה הזה לבניית האתר.


אם החלטת שאתר זה דבר מספיק חשוב כדי להשקיע בו משאבים כמו כסף וזמן. זה הזמן גם לקבוע מראש זמן שבועי קבוע שבו יושבים, אוספים את החומרים וכותבים את התכנים, במקביל לבניית האתר הטכני.

איש מקצוע טוב יעזור לך לייצר סדר בשלב הזה, על ידי שיחת אפיון אתר שנעשית בתחילת הפרויקט ובו יקבעו התפריטים והשלד של האתר. כך שכל מה שצריך יהיה לעשות בזמן השבועי, הוא לשבת , לאסוף את החומרים ולמלא את התכנים בהתאם לשלד שכבר נקבע.


כדאי לתת לחלון הזמן השבועי הזה גם כותרת מעוררת חשק. כותרת שתבטא את ה'למה זה חשוב לך' של בניית האתר. למשל, במקום לקרוא לזה "זמן בניית אתר" אפשר לקרוא לזה "זמן לצאת לאור עם העסק המחודש שלי" או "זמן לבשר לעולם מה המתנה שיש לי לתת"" או אפילו "זמן להיות איש מקצוע, כמו הגדולים"


המעצור השני שמעכב עסקים מלצאת עם אתר, מידת המורכבות של האתר

יש עסקים שמכל מיני סיבות רוצים משהו מאוד מורכב. אם זה כי הם רוצים לעשות משהו יוצא דופן וחדשני ואם זה כי הם מנסים לתפוס קהלים מרובים או כובעים שונים באתר אחד. מה שעלול לגרום להם להיתקע בשלב האפיון של האתר, או שהמחיר שנלווה לאתר כזה גדל לסכומים שהם לא ציפו להם.


הפתרון הוא כמובן, לשמור על הפשטות של האתר. כלל האצבע לגבי בניית אתרים אומר, קהל יעד אחד - אתר אחד. במידה ויש יותר מקהל יעד אחד, שווה לשקול פיצול של האתרים לכמה אתרים שונים או מיקוד ותעדוף.

זה לא אומר שאי אפשר לתת מקום ליצירתיות ולחדשנות ולבנות אתר יוצא דופן. אבל אם זה מונע ממך לצאת עם האתר לאויר העולם, כדאי לבדוק איפה להכניס את המקוריות ואיפה זו השקעה מיותרת שיש בה מן הנסיון 'להמציא את הגלגל מחדש'. גם כאן, בונה אתרים מנוסה, יוכל להנחות את בעל העסק כדי להמנע ממורכבויות מיותרות ולהציע פתרונות לצרכים של העסק בלי להתחיל לסבך את הדברים.


המעצור השלישי בדרך לאתר באינטרנט: "זה עוד לא זה".

לבעלי עסקים עם סטנדרטים גבוהים, יש לפעמים קושי לצאת עם משהו שהוא לא מאה אחוז מלוטש. האתר יכול להיות כבר מוכן, מבחינות רבות, אבל הם עדיין צריכים לעבור עליו עוד פעם ולתקן.


היתרון היום הוא שרוב האתרים שנבנים היום הם דינמיים. אין שום בעיה לערוך שינויים בתוכן ואפילו מעבר לכך, להוסיף דפים ועוד. מה שאומר שאפשר להעלות לאויר גם 90 אחוז מושלם ולשפר גם אחר כך. שנית, אנשים טועים לחשוב שאתר אמור להיות אותו אתר מעתה ועד עולם. ולא כך הוא. אורך חיי אתר ממוצע, הוא כמה שנים. ההבנה הזו לכשעצמה משחררת מהצורך להקים משהו נצחי ומושלם.


כך שאם את או אתה מוצאים את עצמכם מלטשים שוב ושוב או בוחנים שוב ושוב את האתר, שחררו. האתר צריך להיות מספיק טוב. מספיק מייצג אותך ומספיק ברור כרגע.

זה הרבה יותר נכון עסקית ושיווקית להיות בעל אתר עם נוכחות דיגיטלית, גם אם לא מושלמת, מאשר להיות עסק בלי אתר ובלי נוכחות דיגיטלית בכלל. העיקר שמי שמחפש אותך יוכל למצוא אותך ולהבין מי אתה ומה אתה יכול לעזור לו, בגדול. ואם הוא רוצה להבין יותר, בשיחת טלפון או בפגישה אפשר להיות יותר מדויקים ולתת מענה מקיף יותר.


המאמר באדיבות - איטה טלאור, מורת דרך ברשת
 
itatalor@gmail.com | 052-8401870 | www.ita-talor.co.il

03 Jan, 2022
אתרי אינטרנט, מבוססים על מערכת ניהול תוכן, המאפשרת לבעל האתר, ולמנהליו, לעדכן את תכני האתר בכל עת, ומכל מקום, ללא צורך במתכנת או בונה אתרים, כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים. קיימות מערכות ניהול תוכן שונות, המתחלקות ל-2 קבוצות עיקריות: 1. מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח 2. מערכת ניהול תוכן בקוד סגור לכל קבוצה, יתרונות וחסרונות. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות שבכל קבוצה, והן השוואות בין מערכות שונות באותה הקבוצה. במערכות ניהול אתרים בקוד פתוח, ניתן למצוא את הפופולאריים: וורדפרס WordPress, ג'ומלה Joomla, מג'נטו Magento, דרופל Drupal ועוד... (מערכות ניהול אתרים קוד פתוח מובילות בעולם: (חלקן לא תמוכות בעברית) , CushyCMS, SilverStripe, Plone, The Secretary, MODx, dotCMS, Madebyfrog CMS, Composite, Radiant CMS, Concrete5 CMS, Pimcore, Contao CMS, xpression Engine CMS, Pligg CMS, Businesscatalyst, Typo3, Movable Type CMS, LiteCommerce, AxCMS, Contenido CMS, ProcessWire, ImpressPages, Textpattern, Bricolage, Press2Flash, Fork CMS, GoCart, Centurion) במערכות קוד סגור, ניתן למצוא מערכות כגון: e-Shop , Tyco , anova וכמובן, מערכת ניהול האתרים Webfocus . (ועוד רבות אחרות) מערכות ניהול אתרים בקוד פתוח:
כלים לבדיקת מהירות טעינת אתר האינטרנט
30 Dec, 2021
6 אתרי אינטרנט שדרכם ניתן לבצע בדיקות מהירות טעינה לאתר האינטרנט, חלקם מספקים דוחות מפורטים ואף הצעות ליעול ושיפור מהירות טעינת האתר, וחלקם מספק דוח מקוצר, אך ממוקד הנותן תמונת מצב כללית ומספקת.
כלים ואפשרויות - אפליקציות גוגל
30 Dec, 2021
גוגל מציע מגוון רחב של כלים, אפליקציות ואפשרויות, חלקן מוכרות יותר, חלקן מוכרות פחות. ריכזנו כאן עבורכם מגוון כלים שלא מוזכרים בכל מקום ולא זוכים לתשומת לב ראויה.
קידום אתרים (אורגני) באמצעות כתיבה שיווקית – גרסת הטורבו
30 Dec, 2021
כשאומרים לכם קידום אתרים, מה עולה לכם בראש? כשאומרים לכם כתיבה שיווקית, על מה אתם חושבים? נכון, מדובר בשני תחומים הקשורים לאחת מחזיתות השיווק החשובות בעסק שלכם – האתר. שני התחומים לא רק משלימים האחד
בבעלותך דומיין? נא להיזהר מדייגים
30 Dec, 2021
זהירות נוכלים ברשת - בעלי דומיינים מקבלים הודעות, שנראות תמימות ואמיתיות לחידוש הדומיין. חוסר תשומת לב, ומבצעים תשלום ופרטי כרטיס אשראי לגנבים שניצלו את תמימות בעל הדומיין. מאמר המסביר כיצד להיזהר
שלבים בהקמת אתר אינטרנט
30 Dec, 2021
רגע לפני שמקימים אתר אינטרנט, צריך אפיין מה הדרישות, מהם התכנים, לאסוף ולארגן תמונות, תוכן שיווקי, התקשרות עם גורמי צד ג' שונים, התממשקות לסליקה, כתיבה שיווקית, שפה מיתוגית ועוד. במאמר מידע מתומצת...
גלישה אנונימית
30 Dec, 2021
במקרים מסויימים, נרצה לגלוש לאתר מסויים ממחשב אחר, לא מהמחשב שלנו. קיימים אתרים בעיקר בחו"ל, המאפשרים לנו, לגלוש לאתר דרכם, כאנונימיים. כיצד? איך? בדיוק על זה נדבר במאמר.
איך לבקש מלקוחות חוות דעת לעסק בגוגל ?
30 Dec, 2021
הדרך הנכונה והפשוטה לתת קישור לעמוד חוות הדעת לעסק שלכם בגוגל - ללקוחותיכם.
תקנון לאתר האינטרנט - הגנה הכרחית לכל עסק
30 Dec, 2021
מהות התקנון הינה לחייב את הגולש, בהתאם לדרישות חוק החוזים, לקבל על עצמו את הוראות התקנון. גולש הנכנס לאתר שלכם צריך להסכים לאמור בתקנון באופן אקטיבי (באמצעות הקלקה בתיבה מיוחדת, גלילת העמוד...
30 Dec, 2021
אתר פישינג ( Fishing ) הינו אתר אינטרנט המתחזה לאתר אחר, ומנסה "לדוג" את הגולש ולפתות אותו, ע"מ "לגנוב" פרטים, ובדר"כ לעשות בהם שימוש לאחר מכן. בדר"כ, יגיע בדוא"ל הודעה, שחשבונכם עומד להסגר באתר PAYPAL, או שחשבונכם יושהה או ימחק מ FACEBOOK אלא אם כן תכנסו לאתר דרך קישור בגוף הדוא"ל... הקישור יוביל אתכם (הגולשים) לאתר פישינג - אתר שיראה בדיוק כמו האתר אליו חשבתם שאתם נכנסים. אז, תתבקשו להזין פרטים כגון: שם משתמש וסיסמא, ו/או פרטי כרטיס אשראי ו/או פרטים אחרים. ברגע שהכנסתם את שם המשתמש והסיסמא שלכם ב FACEBOOK, לאתר הפישינג שמתחזה לפייסבוק, חשבונכם יפרץ, תוחלף הסיסמא, ולא תהיה לכם גישה אליו. כשמדובר באתרי קניות, כגון: PayPal, Ebay, Alibaba, Amazon ואחרים, אז הסכנה גדולה יותר, ועלולים לעשות שימוש לרעה בפרטי כרטיס האשראי שלכם.  כיצד להתגונן ? קיבלתם דוא"ל עם הודעה חשודה מאתר כלשהו, לדוגמא: EBAY. תסגרו את הדוא"ל, ותכנסו באופן רגיל לאתר EBAY, כמו שאתם רגילים להכנס. תראו שאין שום הודעה על השהייה, סגירת חשבון או בעיה אחרת. כאשר אתם פותחים את האתר אליו קיבלתם קישור בדוא"ל, תסתכלו על כתובת האתר - כתובת ה URL שלו. תוכלו לזהות, שלא מדובר באתר האמיתי (-:
מאמרים נוספים
Share by: