הקמת אתרים - WEBFOCUS - גיל דור
search5, search, magnifier, lookup, find
.
רלוונטי למערכת:
אקספרס
הסבר זה רלוונטי לממשק אקספרס (אתרים שנפתחו לאחר התאריך 01/01/2014).
ממשק ישן
הסבר זה אינו רלוונטי לממשק הישן (אתרים שנפתחו לפני התאריך 31/12/2013).
לחץ כאן למרכז הדרכה עבור הממשק הישן.

קידום אתרים

במאמר קצר זה אנו נדון באפשרויות הקידום השונות שניתן להגדיר דרך ממשק ניהול האתר.

במאמר זה נסביר מהו קידום אתרים, איך להשתמש בכלי מנהל האתרים של גוגל, כיצד להוסיף את קוד האימות של גוגל אנליטיקס וכיצד ניתן לשנות מילות מפתח ותיאור עבור כל עמוד במערכת.

קידום הינו תחום מקצועי משלים העוסק בהצגת אתרים לפי חשיבות במנועי חיפוש שונים.
מנוע החיפוש הנפוץ ביותר הינו גוגל וישנם מגוון כלים שניתן להשתמש בהם על מנת לקדם את האתר ברשימה ולנסות להתקדם לעבר המקום הראשון במנוע החיפוש
.

ישנם מגוון כלים לשימוש, החל מבקשות יזומות לסריקה במנוע החיפוש, בקרה על כמות הכניסות, פילוח כניסות לפי מילות מפתח ועוד כלים נוספים, אותם נציג בהמשך.

מהו קידום אתרים(SEO)?

קידום הינו תחום מקצועי משלים העוסק בהצגת אתרים לפי חשיבות במנועי חיפוש שונים.
מנוע החיפוש הנפוץ ביותר הינו גוגל וישנם מגוון כלים שניתן להשתמש בהם על מנת לקדם את האתר ברשימה ולנסות להתקדם לעבר המקום הראשון במנוע החיפוש.
בעבר קידום אתרים לא היה תחום מקצועי יעודי ובעיקר בוצע על ידי מנהלי האתרים. לאור העובדה שנפח התעבורה ברשת גדל בצורה כל כך משמעותית בעשור האחרון חברות רבות מעסיקות מקדמי אתרים יעודיים שזהו כל תפקידם.

ישנם מגוון כלים לשימוש, החל מבקשות יזומות לסריקה במנוע החיפוש, בקרה על כמות הכניסות, פילוח כניסות לפי מילות מפתח ועוד כלים נוספים, אותם נציג בהמשך.

כלי מנהל האתרים של גוגל

הדרך שבה מנוע חיפוש קובע את הסדר הינה סוד שמור וזאת על מנת למנוע מניפולציות, יחד עם זאת חברות כמו גוגל מאפשרות לבעלי אתרים לנהל את האתר שלהם בחשבון מנהלים שנקרא Webmaster. כלי זה מציג לך, בעל האתר, את כל הפרמטרים שלפיהם גוגל מדרג את האתר שלך.

אם אתה מחפש מידע אמין ועדכני על מצבך מבחינת קידום האתר, Webmaster הינו הכתובת.

אימות גוגל אנליטקס

מערכת הניהול של האתר מגיעה עם כלי סטטיסטיקה הסופר כניסות לאתר, ניתן לקרוא עוד על הכלי כאן.
מעבר לכך ניתן להטמיע קוד של Google Analytics. המאפשר לך מבט נוסף על התנועה באתרך. המידע בין שני הכלים כמעט תמיד יהיה שונה וזאת עקב הצורה שבה הכלים סופרים כניסות לאתר.
על מנת להתחיל ולאסוף נתונים באמצעות גוגל אנליטיקס, יש צורך לאמת את האתר מול גוגל כך שהם ידעו שאכן אתה בעל האתר.
ניתן לעשות זאת על ידי הטמעת קוד שמסופק על ידי גוגל דרך ניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> קוד HTML באיזור הHEAD.

מילות מפתח ושם העמוד - עבור עמוד בודד

תוכל להוסיף או לשנות את מילות המפתח בכל עמוד ועמוד על ידי לחיצה על עמודים מצד ימין למעלה >> קליק ימני על שם העמוד >> ערוך הגדרות >> הגדרות למנועי חיפוש.

יש ללחוץ עדכן נתונים על מנת לסיים את התהליך.

מילות מפתח ושם העמוד - עבור כל האתר

על מנת לשנות את הגדרות הקידום עבור כל האתר, יש להיכנס לניהול מצד ימין למעלה >> אפשרויות נוספות >> SEO >> מילות מפתח ותיאור האתר.

יש ללחוץ עדכן נתונים על מנת לסיים את התהליך.

מה ההבדל בין הגדרות SEO בעמוד מסוים לבין ההגדרות בכל האתר

ניתן להטמיע תכני קידום (מילות מפתח ותיאור האתר) עבור כל האתר ו/או לעמוד ספציפי.
בכל עמוד שבו לא הוטמעו תכני קידום באופן פרטני, יוגדרו באופן אוטומטי מילות המפתח של האתר עצמו. כך גם נכון בנוגע לתיאור האתר.

כיצד ניתן לבקש מגוגל לסרוק את האתר שלי?

גוגל סורק אתרים בקצב שלו ובהתאם לתנאים שהוא קובע, ניתן לבקש מגוגל לסרוק עבורך את האתר באופן יזום בקישור הבא.

מעבר לכלים שהוצגו עד כאן, המערכת עצמה מגיעה עם אפשרויות מובנות בתחום הקידום.

כיצד ניתן לבקש מגוגל לא לסרוק את האתר שלי

ניתן לבקש מגוגל לא לסרוק עמוד מסוים דרך קובץ ה-Robots.txt,
קובץ זה הינו בקשה בלבד וגוגל יכול להתעלם מבקשה זו.

כל האפשרויות שהוצגו כאן מיועדות להקל על העבודה מול מנועי החיפוש, קידום הוא תהליך שלוקח זמן ולרוב ניתן להבחין בתוצאות לאחר כמה שבועות.
חשוב לבדוק מול מנוע החיפוש הרלוונטי ולהבין כיצד הוא בוחן ומדרג אתרים על מנת לדעת כיצד כיצד יש להשתמש במערכת האתר, על מנת לקדם את אתרך.