בניית אתרים – חלון הראווה של המשווק

בניית אתרים הוא תהליך שבעצם מאפיין, כולל תכנון, עיצוב והקמת אתר אינטרנט, לרווחת המבקש. בניית האתר חייבת לכלול את אפיון דרישת החומר שיוצג באתר, השירותים המוצגים בו והצגתו לגולש האקראי, אשר משוטט באינטרנט. הבנייה, כמובן, חייבת לכלול תכנים מעניינים ורלוונטיים למוצר אותו רוצים לשווק. מובן מאליו כי עיצוב האתר עצמו, חייב לצוד את עיני הגולש, לעניין אותו וליצור בו יצר סקרנות, אשר תגרום לו להמשיך להתעניין במוצר המוצג (גם אם מלכתחילה לא תכנן לעשות כן). לאחר תוצאת הבנייה הסופית, האתר חייב להפוך לנגיש עבור קהל היעד בפרט, וקהל אקראי ורנדומאלי בפרט. האתר צריך לכלול בתוכו רעיונות שונים ולהיות מתאים ויזואלית למשתמש. השלב הסופי, לאחר שהאתר מוכן, מותאם קונספטואלית למשתמש ואך נוח לכל, יהיה יצירת הליך קידום האתר, כדי לשווק את האתר בצורה רחבה יותר.

תהליכי קידום האתר
בכל דרך אפשרית, שהיא כמובן חוקית ולגיטימית. הקידום יכול להתבצע דרך פרסום מאסיבי, אסרטיבי, בכל המדיות האפשריות. שיווק, אף הוא חשוב ביותר למען קידום האתר והפיכתו לרלוונטי ומשגשג. כמובן שקידום האתר יפנה לקהל יעד בעל מכנה משותף, ויוביל לעניין רב ולסקרנות מרבית. אולם, כאמור, אף אנשים שמלכתחילה לא התעניינו בתוכן האתר, דרך קידום נכון, יכולים למצוא עניין אותנטי ואמיתי בתוכנו. זאת ועוד, קיים אתרים לא מסחריים, אשר מקדמים מטרה נעלה וחשובה, קרי, הסכנות שטמונות עם נהיגה בשיכרות. אותם אתרים פונים לכולם, כל פלחי האוכלוסייה, ללא יוצא מן הכלל.

שלבי בניית האתר
השלב הראשוני יהיה אפיון- מהות האתר, שלבים ותהליכים שונים שמאפיינים בצורה מסודרת את האתר. השלב השני יהיה עיצוב. העיצוב יכלול את השפה הוויזואלית של האתר, שחייבת להיות נוחה וידידותית למשתמש, למשוך אותה פנימה יותר ויותר. השלב השלישי יהיה הבנייה עצמה. התפקיד ניתן למתכנתים, אשר ממלאים את האתר בתוכן רלוונטי, מעניין ומסעיר ככל שניתן. לאחר מכן, תתבצע בדיקה של האתר, לוודא שלא יהיו טעויות מביכות, אשר יבנו רושם ראשוני שלילי מאוד וישפיעו על דעת המשתמש. לאחר כל השלבים הנ"ל, יש להתחיל בהשקת האתר ובתור שלב אחרון, קידומו לקהל.