חיפוש בגוגל - הרבה יותר מסתם חיפוש

רובנו, המשתמשים במנוע החיפוש גוגל, מכירים את החיפוש הרגיל - רושמים ביטוי או מילה, ונותנים לגוגל לחפש עבורנו ולהציג תוצאות חיפוש.
רובנו לא מכירים את האפשרויות השונות, שגוגל מאפשר לנו לחיפוש ממוקד ומדוייק יותר, ולקבל תוצאות המתאימות בדיוק לצרכים שלנו
.האפשרויות השונות בחיפוש בגוגל, נקראות: Google Operators

.

שימוש באופרטורים למשתמש הרגיל

חיפוש רגיל בגוגל
החיפוש הרגיל אותנו כולנו מכירים. גוגל מציג את כל התוצאות לעמודי אינטרנט המכילים את המילה או הביטוי שאנו מחפשים.
אם נחפש ביטוי המורכב לדוגמא משתי מילים, לדוגמא: "הקמת אתרים", גוגל יציג בתוצאות גם עמודים שהמילה "הקמת" נמצא בהם, וגם "אתרים".

שתי נקודות (..)
משמשות לקבל תוצאות בין שני ערכים.
לדוגמא, אני מחפש מצלמה במחיר בין 100 ש"ח ל- 500 ש"ח. השאילתא תהיה: 
מצלמה 100 ש"ח .. 500 ש"ח

חיפוש מתקדם בגוגל
שמרו את הקישור, והשתמשו בו לחיפוש מתקדם בגוגל: 
http://www.google.com/advanced_search

חיפוש תמונות מתקדם בגוגל
שמרו את הקישור, והשתמשו בו לחיפוש תמונות מתקדם בגוגל: 
http://www.google.com/advanced_image_search

מרכאות
כתיבת השאילתא בתוך מרכאות תיתן תוצאת אתרים המכילים את הביטוי המדוייק שבמרכאות.
לדוגמא: 
"הקמת אתרים"

OR או |
לחיפוש ביטוי זה או אחר. לדוגמא, אם נבקש לחפש את הביטוי שיש או אבן, נכתוב שאילתא:  שיש or אבן אפשרי לכתוב גם: שיש   אבן

סוגריים
כאשר נרצה לחפש מילה ומונח נוסף זה או אחר. לדוגמא, נרצה לחפש שיש למטבח, שיש קיסר. השאילתא תהיה:  שיש (למטבח OR קיסר)

סימן + 
שאילתא עם הסימן +, תאפשר לקבל תוצאות חיפוש הכוללות מילה גם אם היא חסרת תוכן או משמעות, כגון מילת קישור.
בעברית, רוב מילות הקישור הן אותיות. (לדוגמא: עננים וגשם) באנגלית, הסימון + פופולארי יותר. לדוגמא:  Rain +and cloud

סימן - (מינוס)
כאשר אנו מחפשים ביטוי מסויים, ולא מעוניינים שתוצאות ביטוי/מילה אחרת יוצגו, נשתמש בסימן - (מינוס).
לדוגמא, אנו מחפשים את הביטוי ירושלים, ולא מעוניינים לקבל תוצאות עבור הביטוי "כותל", נרשום שאילתא:  ירושלים -כותל
או לדוגמא, אנחנו רוצים לחפש מידע אודות החיה יגואר, אך לא מעוניינים במידע על הרכב יגואר, השאילתא תהיה: יגואר -רכב

סימן מקף (-) חיבור מילים
הסימן מקף (-) בין מילים בחיפוש - גוגל יבין שיש קשר בין המילים.
לדוגמא: 
שולחן עגול-גדול

כוכבית *
נועדה לחיפוש מילה שאינה ידועה לנו, שאנו לא זוכרים.
לדוגמא, אם נרצה לחפש את "אין כמו יפו בלילות", נוכל להקליד שאילתא: 
אין כמן יפו *
או לדוגמא, כוכבית באמצע המשפט: 
אין * יפו *

סימן ~
מיועד לחיפושים אחרי ביטויים דומים או קשורים.
לדוגמא, בשאילתא נרשום ~ספרים

שימוש באופרטורים למי שעוסקים ב
הקמת אתריםקידום אתרים ולמשתמש המתקדם

Site Operator
מאפשר לחפש ביטוי מסויים, בתוך אתר ספציפי.
לדוגמא, נחפש את הביטוי צור קשר באתר webfocus.co.il, השאילתא תרשם כך:   
צור קשר site:https://www.webfocus.co.il

Cache Operator
משמש למציאת והצגת עמודים שמורים ע"י גוגל.
גוגל שומר בזכרון ה Cache שלו את האתרים והעמודים אותו הוא סורק, בדר"כ לתקופה של שבועיים-שלשה.
במידה ובאתר מסויים, העמוד עבר עדכון, ניתן בפרק זמן זה, (2-3 שבועות) להעזר בגוגל ע"מ לראות את אותו עמוד בגרסה שלפני השינוי.
השאילתא תרשם כך:  cache:http://www.ynet.co.il

Links Operator
רוצים לבדוק אילו אתרי אינטרנט מכילים קישור לאתר מסויים ?
לדוגמא, נרצה לבדוק אילו אתרי אינטרנט מכילים קישור לאתר www.webfocus.co.il, נכתוב בשאילתא: 
links:https://www.webfocus.co.il
ניתן לבדוק קישורים גם לעמוד ספציפי באתר, לדוגמא: links:https://www.webfocus.co.il/contact.html

FileType Operator
משמש לחיפוש תוצאות במסמכים, כגון: Word, Excel, PoerPoint, Pdf ואחרים.
לדוגמא, אם נרצה לחפש את הביטוי "ממשלת ישראל" בתוך מסמכי WORD באינטרנט, נבצע את השאילא: 
filetype:doc ממשלת ישראל
(נא לשים לב, לקבצי Word לדוגמא, קיימים סיומות שונות, כגון: doc, docx וכ"ד)

Related Operator
נבקש מגוגל לחפש עבורנו עמודים הדומים לעמוד מסויים.
לדוגמא: 
related:http://www.facebook.com
התוצאה תהיה, קישורים לאתרי רשתות חברתיות, הדומות לפייסבוק.

Info Operator
גוגל יציג אתרים, המכילים אינפורמציה על עמוד מסויים או אתר מסויים.
למעשה, האופרטור info, יכיל קישורים וקיצורי דרך לאופרטורים אחרים, כגון: links, related וכ"ד.
אופן השימוש:  info:https://www.webfocus.co.il

intitle Operator
חיפוש ביטוי ב title של עמוד אינטרנט.
לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שב-title שלהם, מופיע הביטוי "הקמת אתרים"
intitle:"הקמת אתרים"

inurl Operator
חיפוש ביטוי ב URL (כתובת העמוד) של עמוד אינטרנט.
לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שבכתובת ה URL שלהם, מופיע הביטוי "הקמת אתרים"
inurl:"הקמת אתרים"

inanchor Operator
חיפוש ביטוי בעוגן של עמודי אינטרנט.
לדוגמא, נחפש את כל האתרים, שיש בהם עוגן עם הביטוי: books
השאילתא תהיה: 
inanchor:book


אופרטורים לחישובים, מתמטיקה, זמנים ומשתנים

המרת מטבעות
ניתן להציג המרת מטבעות, לדוגמא: כמה שווים 100 ש"ח ביורו ?
השאילתא: 
How much is 100 ILS in Euro

המרות מספרים
שאילתות המרות מספרים, לדוגמא:
המרת מספר לערך הבניארי שלו:   
in binary 9985
המרת מספר לערך האוקטאלי שלו: 
9985 in octal
המרת מספר לערך HEX שלו:     
9985 in hex

זמנים בעולם
רוצים לבדוק מה השעה בניו-יורק ?
השאילתא בגוגל: time: new york או time in new york

מזג אויר Weather
רשמו בשאילתא: 
weather:jerusalem
וקבלו את מזג האויר בירושלים

המרת מידות
רשמו בשאילתא את ההמרה המבוקשת, לדוגמא: 
100 רגל במטר

מחשבון
רשמו בשאילתא את החישוב הדרוש, גוגל יתן את הפתרון. לדוגמא:   
2*2+76

המרת מספרים לספרות רומיות
השאילתא: 
2015 in roman numbers


חיפושים בקטגוריות מוגדרות

חיפוש בבלוגים
לחיפוש ערך מסויים בבלוגים בלבד - נחפש את הערך Nikon D750 . השאילתא תהיה: 
inblogtitle: nikon d750



מכירים אפשרות נוספת ואופרטור שלא כתבנו אודותיו? נשמח לשמוע ולעדכן (-:

כך תכין את את עצמך לבניית אתר קלה ומהירה
31 Mar, 2022
רוב העסקים יודעים מראש שהם לא מומחים בבניית אתרים ולכן את כל הקטע הטכני-מקצועי הם מראש מעבירים לאיש מקצוע מיומן. כך שאת המקום הראשון למעצורים שמונעים מבעלי עסקים את הקמת האתר, תופס עניין כתיבת התוכן. או במילים אחרות, השאלה: מה כותבים? איך מציגים את עצמי ואת השירותים/מוצרים שלי באתר.
03 Jan, 2022
אתרי אינטרנט, מבוססים על מערכת ניהול תוכן, המאפשרת לבעל האתר, ולמנהליו, לעדכן את תכני האתר בכל עת, ומכל מקום, ללא צורך במתכנת או בונה אתרים, כפי שהיה נהוג עד לפני מספר שנים. קיימות מערכות ניהול תוכן שונות, המתחלקות ל-2 קבוצות עיקריות: 1. מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח 2. מערכת ניהול תוכן בקוד סגור לכל קבוצה, יתרונות וחסרונות. במאמר זה נציג את היתרונות והחסרונות שבכל קבוצה, והן השוואות בין מערכות שונות באותה הקבוצה. במערכות ניהול אתרים בקוד פתוח, ניתן למצוא את הפופולאריים: וורדפרס WordPress, ג'ומלה Joomla, מג'נטו Magento, דרופל Drupal ועוד... (מערכות ניהול אתרים קוד פתוח מובילות בעולם: (חלקן לא תמוכות בעברית) , CushyCMS, SilverStripe, Plone, The Secretary, MODx, dotCMS, Madebyfrog CMS, Composite, Radiant CMS, Concrete5 CMS, Pimcore, Contao CMS, xpression Engine CMS, Pligg CMS, Businesscatalyst, Typo3, Movable Type CMS, LiteCommerce, AxCMS, Contenido CMS, ProcessWire, ImpressPages, Textpattern, Bricolage, Press2Flash, Fork CMS, GoCart, Centurion) במערכות קוד סגור, ניתן למצוא מערכות כגון: e-Shop , Tyco , anova וכמובן, מערכת ניהול האתרים Webfocus . (ועוד רבות אחרות) מערכות ניהול אתרים בקוד פתוח:
כלים לבדיקת מהירות טעינת אתר האינטרנט
30 Dec, 2021
6 אתרי אינטרנט שדרכם ניתן לבצע בדיקות מהירות טעינה לאתר האינטרנט, חלקם מספקים דוחות מפורטים ואף הצעות ליעול ושיפור מהירות טעינת האתר, וחלקם מספק דוח מקוצר, אך ממוקד הנותן תמונת מצב כללית ומספקת.
כלים ואפשרויות - אפליקציות גוגל
30 Dec, 2021
גוגל מציע מגוון רחב של כלים, אפליקציות ואפשרויות, חלקן מוכרות יותר, חלקן מוכרות פחות. ריכזנו כאן עבורכם מגוון כלים שלא מוזכרים בכל מקום ולא זוכים לתשומת לב ראויה.
קידום אתרים (אורגני) באמצעות כתיבה שיווקית – גרסת הטורבו
30 Dec, 2021
כשאומרים לכם קידום אתרים, מה עולה לכם בראש? כשאומרים לכם כתיבה שיווקית, על מה אתם חושבים? נכון, מדובר בשני תחומים הקשורים לאחת מחזיתות השיווק החשובות בעסק שלכם – האתר. שני התחומים לא רק משלימים האחד
בבעלותך דומיין? נא להיזהר מדייגים
30 Dec, 2021
זהירות נוכלים ברשת - בעלי דומיינים מקבלים הודעות, שנראות תמימות ואמיתיות לחידוש הדומיין. חוסר תשומת לב, ומבצעים תשלום ופרטי כרטיס אשראי לגנבים שניצלו את תמימות בעל הדומיין. מאמר המסביר כיצד להיזהר
שלבים בהקמת אתר אינטרנט
30 Dec, 2021
רגע לפני שמקימים אתר אינטרנט, צריך אפיין מה הדרישות, מהם התכנים, לאסוף ולארגן תמונות, תוכן שיווקי, התקשרות עם גורמי צד ג' שונים, התממשקות לסליקה, כתיבה שיווקית, שפה מיתוגית ועוד. במאמר מידע מתומצת...
גלישה אנונימית
30 Dec, 2021
במקרים מסויימים, נרצה לגלוש לאתר מסויים ממחשב אחר, לא מהמחשב שלנו. קיימים אתרים בעיקר בחו"ל, המאפשרים לנו, לגלוש לאתר דרכם, כאנונימיים. כיצד? איך? בדיוק על זה נדבר במאמר.
איך לבקש מלקוחות חוות דעת לעסק בגוגל ?
30 Dec, 2021
הדרך הנכונה והפשוטה לתת קישור לעמוד חוות הדעת לעסק שלכם בגוגל - ללקוחותיכם.
תקנון לאתר האינטרנט - הגנה הכרחית לכל עסק
30 Dec, 2021
מהות התקנון הינה לחייב את הגולש, בהתאם לדרישות חוק החוזים, לקבל על עצמו את הוראות התקנון. גולש הנכנס לאתר שלכם צריך להסכים לאמור בתקנון באופן אקטיבי (באמצעות הקלקה בתיבה מיוחדת, גלילת העמוד...
מאמרים נוספים
Share by: